18 تیر 1341  به روایت روزنامه اطلاعات

18 تیر 1341 به روایت روزنامه اطلاعات

جلسه هفت ساعته دولت برای رسیدگی به بودجه/75 کشته و زخمی در تصادف قطار و اتوبوس/تنها در شرایط بی پولی از صرفه جویی و دوری از فساد و تجمل صحبت می کنند!/این ریخت و پاش ها همه از جیب ملت می رفت!/در این مملکت وضع خزانه خوب باشد وضع زندگی مردم خوب نمی شود!





جلسه هفت ساعته دولت برای رسیدگی به بودجه
ساعت 9 صبح امروز علی امینی نخست وزیر در کاخ سعدآباد به حضور شاه باریافت. شرفیابی امروز نخست وزیر مدت دو ساعت به طول انجامید و امروز نیز امینی گزارشی پیرامون بودجه کل کشور به عرض رسانید.
مقارن ظهر امینی به وزارت دارایی رفت و در کمیسیونی که با حضور آقایان دکتر آموزگار وزیر دارایی و بابک سمیعی معاون آن وزارت خانه تشکیل شده بود شرکت کرد.
ساعت 5 بعد از ظهر امروز نیز نخست وزیر به سازمان برنامه می رود.
دیروز نخست وزیر و وزرا برای رسیدگی به لایحه بودجه کل کشور صبح و عصر جلسه داشتند و ناهار را در کاخ نخست وزیری صرف کردند.
جلسه دیروز هیئت وزیران که ساعت 11 صبح تشکیل شده بود تا شش بعد از ظهر ادامه داشت. در جلسه هفت ساعته دیروز فقط یک تنفس برای صرف ناهار داده شد، دکتر جهانگیر آموزگار وزیر دارایی در مورد جلسات دیروز اظهار داشت که وقت هیئت وزیران در جلسات دیروز صرف رسیدگی به تبصره های بودجه گردید.
در مورد بازنشستگی تبصره ای وجود دارد که حقوق بازنشستگی را افزایش می دهد. اما در مورد نحوه افزایش گفت و گوی زیادی به عمل آمد هیئت وزیران مایل است این افزایش به تناسب حقوق زیاد شود تا به حقوق های کم تحمیل جدیدی نشود این نظر اکنون مورد مطالعه است تا فرمولی به دست آید که بر اساس آن حق بازنشستگی از ۸ در صد به بالا تر به نسبت حقوق کارمند وصول گردد.
 
75 کشته و زخمی در تصادف قطار و اتوبوس
ساعت دو و نیم بعد از نیمه شب گذشته بین ایستگاه گرمسار و یاتری فجیع ترین حادثه سال روی داد و در تصادف قطار و اتوبوس 75 نفر کشته و زخمی شدند. اتوبوس که می خواست سبقت بگیرد پس از تصادف با قطار چند متر به هوا بلند شد و معلق زنان در گوشه ای افتاد و در هم شکست.
 
تنها در شرایط بی پولی از صرفه جویی و دوری از فساد و تجمل صحبت می کنند!
«روزنامه اطلاعات» در سرمقاله شماره امروز خود نوشت : چه چیز خوبی است بی پولی و ما خبر نداشتیم و معلوم می شود هر کار ناپسندی زائیده پول است و اگر آدم پول نداشت کارش روی مدار صحیح وقاعده و قرار متین می افتد و الان که بودجه در هیئت دولت مطرح است احساس می شود دولت در مقام تصویب بودجه جمع وجوری است و بهانه جمع و جور کردن بودجه این است که می گویند پول نیست. همین گفت و گوی صرفه جویی که به فرض در مرحله گفت و گو هم باقی بماند باز کار بزرگی است. اگر سعادت بی پولی به ما روی نمی کرد گفت و گویش هم پیش نمی آمد. اصلاحات اداری و مبارزه با فساد ، جلوگیری از تجمل و خلاصه هر عمل خوبی که نفع مردم و مملکت در آن است وقتی مورد توجه قرار می گیرد که پول نباشد و اگر پول باشد عکسش می شود. پس چه خوب است همیشه بی پولی باشد تا مملکت سرو سامانی بگیرد!
 
این ریخت و پاش ها همه از جیب ملت می رفت!
این ریخت و پاش ها که همه اش از جیب ملت می رفت خواه به عنوان تولد مولای متقیان خواه به نام شب ژانویه تمام مآثر پول زیاد است. اگر آن روز هم مثل امروز خزانه خالی بود شیلات کار خودش را می  کرد و جشن تولد مولاراخانقاه ها می گرفتند که روی ایمان و عقیده هزار سال است در هر شرایطی گرفته اند و بعد از این هم خواهند گرفت.
 
در این مملکت وضع خزانه خوب باشد وضع زندگی مردم خوب نمی شود!
این مصیبت ها تمام مال این بود که مملکت پول زیادی داشت و معلوم شد در این مملکت اگر وضع خزانه خوب بود به تبع آن وضع عمومی مردم خوب نمی شود بلکه وضع عده ای رو به راه می شود که همان بهتر خزانه پول نداشته باشد و این عده به ثروت باد آورده و غیر حق نرسند.
ارسال دیدگاه
  • پایگاه خبری نفت امروز
  • پایگاه خبری نفت امروز